SÖNDAG

Min resa hem började torsdag morgon amerikansk tid, min area director var så snäll att hon skjutsade mig till flygplatsen. Allt gick jättebra, jag hittade min gate direkt och efter det så gick jag in i en souvenirshop och köpte massor med saker, kan visa bilder sen! Jag köpte en penna, en t-shirt, en mugg, en väska, och magneter. Hade kunnat köpa hur mycket som helst! Sen gick jag och köpte lite tidningar, dricka och godis som jag ville prova, köpte reese's peanut butter cups, twizzler, något kaktusgodis och salt water taffy. Sen gick jag och satte mig vid gaten och väntade på att få gå ombord på planet.
 
Resan från Phoenix till Newark gick jättefort, det var ganska mycket turbulens, men det gick bra. När jag kom fram till Newark så letade jag på min gate, sen gick jag och köpte en t-shirt, en mugg och lite godis som hade New York motiv. Jag köpte även en Super Bowl t-shirt till pappa. Sen gick jag och köpte en munk på dunkin donuts och så gick jag och köpte vatten, efter det så gick jag och satte mig vid gaten och åt min munk och mina jordgubbar som jag hade köpt tidigare. Fick vänta i tre timmar ungefär innan jag fick gå ombord på planet.
 
Jag sov nästan hela resan, men även om man sover så sover man inte riktigt, vaknade hela tiden osv. Började kolla på baksmällan 3, men somnade efter halva filmen. När jag landade på Arlanda så gick allt bra fram tills det att jag hade hämtat väskorna, jag började följa skyltarna för utgång, men efter ett tag så tog som slut, jag var inte den enda som hade problem med att hitta ut kan jag säga, tillslut så var jag tvungen att fråga en som jobbade där hur jag kom ut. Väldigt dåligt skyltat på Arlanda, om man jämför med flygplatsen i Phoenix och Newark.
 
Mamma, pappa och morfar mötte mig när jag kom ut. Då gick vi och köpte dricka och en smörgås till mig, och sen åkte vi hem. Jag gick upp för att sova en liten stund och vaknade av att mamma väckte mig klockan fyra, sen kunde jag inte somna på kvällen. Somnade vid åtta på morgonen igår morse, då var den tolv på kvällen i Arizona. Jäkla jetlag!
 
Kände mig lite ledsen i fredags när jag kom hem, var ju inte så här tidigt jag ville komma hem, jag skulle ju vara i USA hela det här året! Tyckte att det var jättejobbigt. Men jag vet att det bästa för mig var att komma hem. Känner att jag måste få bearbeta allt på egen hand, känner inte för att prata i telefon eller någonting!
 
Igår så åkte jag och mamma till Valbo för att titta på Kevin Walker, jag slog även till och köpte en ny mobiltelefon, det tyckte jag att var värd efter allt som har hänt! Sen åkte vi och handlade lite och när vi kom hem så åt vi tacos. Jag somnade runt elva på kvällen och vaknade halv sex nu på morgonen, jättekul! Idag ska jag nog inte göra någonting, titta ikapp mig på lite serier och dricka trocadero! ;).
 
Här kommer lite bilder från de senaste dagarna;
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny - Blivande au pair i Riverside, CT

Bamsekram till dig Johanna!

Svar: TACK! <3
manchesterlife.blogg.se

2014-01-26 @ 14:45:29
URL: http://aupairjenny.blogg.se
Postat av: AgnetaSB

Tänker på dig...Kram

Svar: Tack snälla du! <3 Kram
manchesterlife.blogg.se

2014-01-26 @ 22:04:30
Postat av: Frida

Mobilen är du definitivt värd! <3

Svar: <3
manchesterlife.blogg.se

2014-01-27 @ 21:13:50
URL: http://fridalavida.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hej,

Hittade du ingen ny familj, eller valde du att åka hem?

Hoppas allt är bra med dig nu!

Svar: Jag valde att åka hem efter allt som hade hänt! :) Tack, allt känns mycket bättre nu! Kram
manchesterlife.blogg.se

2014-02-01 @ 01:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0