VÄNTAN

Det är det här som är segast - väntan. Kollar mailen hundra gånger om dagen, varannan minut ungefär, för att se om jag har fått någon matchning. Förra gången jag sökte så tog det arton dagar från det att min ansökan blev godkänd i USA tills det att jag fick min första matchning. Nu fick jag min första matchning direkt, fast jag vill nog inte kalla det för en matchning då jag inte fick något mail ifrån familjen och de stod som past interview på mitt au pair room, så jag fick aldrig läsa deras brev till au pairen eller se deras bilder. Så jag räknar inte ens in den familjen i matchningsprocessen.
 
Det skulle vara skönt att få allting klart snart, så att jag vet att om fyra månader då åker jag, än att bara känna att tiden går och det är en månad kvar tills mitt avresedatum, och jag måste flyta fram datumet. Det vill jag inte! Jag vill åka i september!
 
Vad gör jag medan jag väntar på min familj då? Jag jobbar, jobbar, jobbar. Jag måste bli bättre på att spara undan av lönen dock, så att jag har massa pengar borta i USA sen. Även fast man får lön där borta så skulle det ändå kännas skönt att veta att man har ett sparkonto utifall att någonting händer, eller till en resa osv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0