En ny början

Förra sommaren så bestämde jag mig för att åka iväg som au pair, jag skickade in en ansökan, jag var på intervju och jag blev antagen till au pair care. Jag var inne i matchningsprocessen och pratade med flertalet familjer, efter några veckor fyllda med besvikelser så bestämde jag mig för att flytta fram mitt avresedatum från januari till augusti, då skulle jag även hinna vara med på min systers student.

Allt lät bra, det var inga problem att jag ville skjuta fram mitt datum. När det började närma sig april och jag skulle komma in i matchningsprocessen igen så fick jag ett samtal från STS där de sa att jag var tvungen att betala allt igen, hälsoundersökning, polisregister osv. Jag skulle även bli tvungen att göra om mitt au pair room. Då ledsnade jag totalt, och jag kände att jag inte ville åka iväg som au pair längre. Jag tog bort min ansökan och det hela var ett avslutat kapitel - trodde jag.

Jag har nu börjat få tillbaka suget till att åka iväg som au pair, jag vill komma iväg runt mars - april nästa år, så min tanke är att jag kommer skicka in min ansökan i september ungefär och då hoppa på hela karusellen på nytt.

Jag tänkte att jag skulle lägga in alla de matchningar som jag fick under min förra matchningsprocess, jag har de sparade på en annan blogg, kan kanske vara till hjälp för någon annan, att få läsa om hur det går till. Jag vet i alla fall att innan jag sökte förra gången så satt jag och lusläste bloggar för att bli matad med all möjlig information!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0