SISTA DAGEN I SVERIGE!

I natt klockan 04.00 så åker jag, mamma, pappa, min syster och morfar härifrån till Arlanda. Jag känner mig lite nervös, men på riktigt så har jag inte förstått än att jag ska åka, det är nu jag ska åka, det är nu mitt äventyr börjar!

Jag kunde inte somna igår, låg vaken till klockan fem, vaknade idag vid klockan två, ville inte riktigt gå upp, då jag visste att det var sista gången på ett helt år som jag fick vakna i min säng! När jag kom ner idag så åt jag frukost, och tittade på skidorna på TV. Mormor och morfar kom hit en stund på eftermiddagen, då fick jag säga hej då till mormor, men som sagt, det känns inte som att jag faktiskt säger hej då för ett helt år!
 
När dom hade åkt hem så följde jag med mamma och hunden ut på promenad, sen blev det tacos till middag. Sen tittade jag, mamma och pappa på JVM finalen mellan Sverige - Finland. Sen hjälpte mamma mig att fixa klart det sista med packningen. Min stora väska väger runt 20 kg, hoppas verkligen att vågen stämmer, har vägt med både en väskvåg och på en vanlig våg. Mitt handbagage väger runt 11 kg, men då har jag inte stoppat ner datorn än.
 
Just nu så sitter jag och min syster och tittar på TV, jag kommer inte kunna somna innan klockan tre ändå, så jag kan lika bra vara uppe, förhoppningsvis så kan jag sova på planet sen.
 
Igår så avslutade jag och mamma våra filmkvällar med Rock of Ages, hon och jag var och såg den musikalen tre gånger förra året, den var så himla bra! Den bästa musikal som jag har sett, filmen är bra även den! Kommer tänka på dig mamma, när jag är i New York och ser allt som jag vet att även du skulle vilja se, men förhoppningsvis så kan du och jag åka dit någon gång, och gå i central park som du så gärna vill göra, och se en musikal och åka sån där turisbuss, och så ska vi åka till San Francisco, så att du får åka en sån där kabelbuss. Det lovar jag dig mamma, att någon gång så ska jag bjuda dig till USA, så att vi kan ha en egen USA resa!
 
Kommer sakna familjen något så enormt, men jobbigast kommer det nog bli att vara utan mamma! Jag hoppas att du och Josefine får det jätteroligt på flashdance, D-A-D konserten, One direction konserten (även om den är mer för Josefine än för dig), och massa mer!
 
Nu ska jag fortsätta umgås med Josefine, fyra timmar kvar innan jag åker från mitt hus en sista gång på ett helt år! Nej, det går fortfarande inte att förstå!
 

Kommentarer
Postat av: AgnetaSB

Jag vet som mamma att det är tufft när ens barn åker iväg. Men man är samtidigt både stolt och glad för att man har barn som vågar ge sig ut i världen. För du är modig o stark Johanna som gör detta. Hoppas du kommer att trivas så bra att man kanske kan komma o hälsa på.

Svar: Tack Agneta! Flygningen gick bra, även om det var väldigt mycket turbulens! Du är mer än välkommen! :) Kram
manchesterlife.blogg.se

2014-01-06 @ 01:09:51
Postat av: Isabelle

Lycka till Johanna! :D samtidigt som det känns lite "åh usch" att lämna allt och alla är det samtidigt spännande och nytt! Vet inte hur jag själv kommer klara det. :) Jag hoppas verkligen att ditt år blir superbra. KRAM och hoppas flygning m.m går bra även det :)

Svar: Tack Isabelle! :D Precis, på Arlanda så ville jag bara vända och åka hem igen, men nu känns det bättre! Så himla coolt att jag faktiskt på egen hand, har tagit mig hit!Flygningen gick bra, men var väldigt mycket turbulens och luftgropar, mådde fruktansvärt illa, var så glad när vi väl var framme! :) Kram
manchesterlife.blogg.se

2014-01-06 @ 08:31:22
URL: http://decibelles.blogg.se
Postat av: Mamma mia

Älskade Johanna jag kommer att sakna dej jätte jätte mycket , är så glad att jag har dej.Vi ska absolut åka till USA du och jag sen och göra och se allt vi vill se där. Jag hoppas att du får det bra hos familjen och att dom här första dagarna blir bra och roliga för dej.

Rock of Ages kommer jag att titta på många gånger när du är i USA och tänka på dej och våra mysiga turer till Stockholm, när vi såg musikalen.

Åh vad jag längtar tills jag får höra från dej och att få prata med dej min älskade unge.

2014-01-06 @ 13:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0