LÖRDAG

11.26pm. Dagen har gått väldigt fort! I morse vaknade jag vid halv nio, jag började då titta på en serie på datorn, efter ungefär en timme så hör jag små lätta knackningar på dörren, när jag öppnar så är det M som står där utanför. Jag visade henne när de bränner ner bocken på youtube, haha, och hur vi firar lucia. Sen ringde jag upp mamma på Skype och så pratade vi med henne i en timme ungefär.
 

Jag fick vara ensam hemma med J när M åkte iväg på ett födelsedags kalas. Vi byggde legot som han fick av mig i present - det blev väldigt populärt, M hade sin Sverige tröja till födelsedags kalaset, hon var så söt i den! När vi hade byggt färdigt så spelade vi monopol, och så spelade vi fisk spelet som jag hade köpt till dom, och så visade han mig något spel på mobilen.
 
När alla var hemma igen så följde jag med till kyrkan, det var väldigt annorlunda, jag kanske går en gång till, men nja, jag vet inte. Men nu har jag i alla fall gått, och de sa att de uppskattade att jag följde med för att se hur det gick till här borta. Efter kyrkan så åkte vi och åt middag på Chilis tror jag att restaurangen hette, jag tog chicken enchiladas.
 
När vi kom hem så spelade jag, M och J spel, först spelade vi fisk spelet och sen spelade vi ett spel som hette Life tror jag, det var ganska kul. När jag skulle lägga dom så var de lite bråkiga, med betoning på det sista ordet, men jag fick dom i säng tillslut!
 
Jag har nyss skypeat med mamma, mormor och morfar och nu ska jag sova, måste gå upp vid klockan sju imorgon då vi ska på någon bil auktion för veteran bilar eller vad det var!
 
Jag har fortfarande inga bilder, jag har inte varit ute så mycket än, ska försöka ta lite imorgon när vi är på bil eventet!
 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny - Blivande au pair i Riverside, CT

Kul att läsa att du redan verkar blivit accepterad av barnen :)

Svar: Ja, i alla fall med tjejen, när jag är ensam med pojken så går det bra, men när de är båda två tillsammans så drar han sig undan mer, så jag hoppas att det släpper snart och att han blir likadan som när han är själv med mig när jag har båda två! :)
manchesterlife.blogg.se

2014-01-12 @ 17:01:58
URL: http://aupairjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0