Dag nummer 3

8.36pm
Även denna dag har varit lång, vaknade med världens huvudvärk, och varje gång jag har rört mig så har hela världen snurrat, men jag lyckades ta mig igenom dagen!
 
Idag har vi fått lära oss hjärt- och lungräddning, jag har inte gjort det sedan mellanstadiet, så det var väldigt bra att få fräscha upp minnet, och att även få lära sig hur man gör på bebisar. Till lunch idag var det hamburgare, tror inte att jag kommer våga äta någonting imorgon, då är det pasta och pizza, vågar inte äta någonting med mjölk i när jag ska flyga i över sex timmar.
 
Efter lunch så blev vi indelade i grupper, och så fick vi olika scenarion som kan hända i olika åldersgrupper. Min grupp fick tonårsproblem, och så skulle vi göra ett rollspel om det och sen spela upp det inför de andra i gruppen, så himla stolt över mig själv som vågade göra det, på engelska och allt, jag som är så himla blyg!
 
Jag är helt ensam på rummet nu, så skönt, behövde det verkligen! Jag gick ner och köpte mig chips, cola och godis, och en New York väska, och en New Jersey magnet, haha, och när jag kom tillbaka på rummet så tog jag en varm dusch, nu har jag bäddat ner mig i den otroligt sköna sängen, jag ska om en stund titta på någon serie.
 
De andra au pairerna är antingen på sina rum, inne i New York eller så är det på filmkvällen på hotellet, men då jag hade så ont i huvudet så valde jag att stanna på mitt rum! Jag skypeade med mamma i två timmar, och nu ska jag som sagt se på någon serie!
 
Imorgon är det lektioner fram tills lunch och sen är det dags att åka mot flygplatsen!!! Hoppas att det inte är några förseningar pga. vädret, förresten så berättade en av lärarna att igår, när vi var inne i New York, det var den kallaste dagen sedan någon gång på 1800 talet eller vad det var. Jag kan intyga om att det var KALLT!
 
 
Jag får se om jag skriver någonting imorgon, förhoppningsvis så landar jag i Phoenix runt klockan nio imorgon kväll, (klockan fem på morgonen eran tid), det ska bli så himla kul att få träffa familjen! Can't wait!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej min kära dotter
Hoppas att huvudvärken går över.
Och att du får en bra dag. Blir skönt att komma ner till värmen nu va? Sköt om dig och ha det så bra
Puss

2014-01-09 @ 08:13:58
Postat av: Mamma Mia

Var så härligt att prata med dej igår . Jag var inte
Så trött idag fast det blev sent igår.
Förstår att det blir skönt för dej att komma till
Familjen, har varit några intensiva dagar för dej nu.
Kram Mamma

Svar: <3
manchesterlife.blogg.se

2014-01-09 @ 14:52:30
Postat av: pappa

Hej min kära dotter
Hoppas att huvudvärken går över.
Och att du får en bra dag. Blir skönt att komma ner till värmen nu va? Sköt om dig och ha det så bra
Puss

Svar: <3
manchesterlife.blogg.se

2014-01-09 @ 17:08:00
Postat av: AgnetaSB

Så kul att läsa vad du får göra o du ska vara stolt :-) På lördag åker jag till Gävle o följer morfar på hockey. :-P Kram

Svar: Tack Agneta! :) Åh vad kul, ha det så himla bra! Stor kram!
manchesterlife.blogg.se

2014-01-09 @ 20:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0