UPPDATERING

Efter telefonsamtalet med pappan i match #6 så skypeade jag med både mamman och pappan förra tisdagen, uppkopplingen var inte den bästa, men jag fick de dom i alla fall. Efter det så fick jag ett mail där de skrev att de var nära ett beslut och så fick jag svara på lite frågor och så undrade hon om jag hade några frågor till henne. Så jag skickade iväg de frågor jag hade och så fick jag svar tillbaka att de skulle bestämma sig under nästa (denna) vecka för vem de väljer. Det tar sådan tid!!! haha. Vill veta nu så att jag vet hur länge jag ska förlänga med jobbet osv.
 
Jag är glad ändå att jag gav dem en andra chans, att jag inte tackade nej direkt när jag hade pratat med mamman, för jag fick verkligen ingen bra känsla då, sen pratade jag med pappan och allt kändes jättebra, vi har liknande intressen, tankesätt vad gäller barnen och hur vida jag kommer vara en del av familjen, att de vill att det ska vara ett utbyte för dom också, att jag lär dom om våra traditioner osv. De är normala, snälla människor!
 
Imorgon fyller dottern i familjen sju år, så då tänkte jag skicka iväg ett mail, sen hoppas jag på att få ett besked så fort som möjligt av familjen under veckan!
 
Jag har för tillfället inte heller några andra matchningar, utan familjen ifrån Scottsdale är den enda som jag pratar med! Men jag kollar mailen var femte minut känns det som för att se om jag har fått något mail ifrån mamman eller från någon ny matchning. Tålamod Johanna, tålamod! ;-).
 
 

Kommentarer
Postat av: Jannica Dihlén

Åh vad kul!
Jag vet exakt hur det känns med den där väntan som går såååååå seeeegt! Haha.

Håller tummarna!! :-)

Svar: TACK!! :) Hoppas, hoppas, hoppas!!
manchesterlife.blogg.se

2013-09-16 @ 10:58:30
URL: http://jannicadihlen.com
Postat av: Jannica Dihlén

Sv: Ja det är jätteskönt! Jag åker den 7 oktober :)

Svar: Vad kul! Nära nu!! :)
manchesterlife.blogg.se

2013-09-17 @ 22:16:02
URL: http://jannicadihlen.com
Postat av: Johanna

Hej hoppas verkligen du hittar en familj snart! Jag undrar bara hur du fick ihop dina barntimmar? Jag vill också åka iväg efter gymnasiet men vet inte hur jag ska få ihop tillräckligt med barntimmar då jag inte har ett litet barn i släkten :)

Svar: Hej Johanna! - Snyggt namn! ;)
Tack så mycket! Jag hoppas på att få svar av familjen jag pratar med i slutet av denna vecka! Skulle vara så skönt att ha allt klart! :)

Min pappa jobbar med två stycken som har två barn som jag hämtade efter skolan, jag hjälpte dom med läxor, gjorde mat till dom, osv. Så där fick jag mina huvudtimmar eller hur jag ska säga - de två som jag använde som mina skriftliga referenser.

Sen hade jag praktik på en skola med barn i åldrarna 6-9 år, och där fick jag också ihop många timmar - då var man ändå med barnen ca åtta timmar per dag.

Min bästa vän har en dotter på fyra år, så jag får mycket erfarenhet genom att vara med henne - det har jag också med på min sida. Lika så skrev jag med min syster, hon är bara två år yngre än vad jag är, men jag hämtade henne ändå efter skolan, passade henne hemma, hjälpte till med läxor osv. när vi var små.

Mitt största tips är att fråga om du kan få praktisera gratis på ett dagis några timmar/dagar i veckan, då kommer du att få jättemånga timmar! Man måste dock ha två referenser som är skrivna från två personer utanför familjen (så är det med organisationen som jag åker med i alla fall), känner du någon som har ett barn? Eller finns det någon organisation där du bor där du kan hjälpa till med barnen? Typ någon sportförening eller så? Det går fort att samla ihop timmarna! 200 timmar är inte mycket alls när man räknar ihop allt som man har gjort! :) Ha det toppen! Kram!
manchesterlife.blogg.se

2013-09-18 @ 18:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0