MIN FAMILJ

Min värdfamilj bor i Scottsdale, Arizona. Det är väldigt varmt i denna delstat eftersom att det är en öken, och enligt min värdmamma så är det väldigt, väldigt varmt där från maj till september. Men - de har en pool! ;)
Min värdmamma jobbar som HR manager och min värdpappa jobbar som Quality manager. De har två barn, pojken (J) är åtta år gammal och flickan (M) är 7 år gammal. De har inga djur, de är katoliker och barnen går i en privatskola.

De gillar sport, musik, matlagning (dottern vill bli kock och pojken läkare), de tycker om att träffa vänner och familj. osv. Det verkar vara en jättebra familj! De är normala, bryr sig väldigt mycket om sina barn, vill att au pairen ska känna sig som en i familjen. De är snälla, har humor och är intresserad av att lära sig om Sverige - och jag är intresserad av att lära mig så mycket som möjligt om USA. De vill att det ska vara ett utbyte mellan oss båda. Att de visar sina traditioner osv. och jag visar våra här i Sverige. De vill att jag lagar mat som vi gör här i Sverige, lär barnen lite svenska osv. De känns toppenbra att ha matchat med denna familj! Min värdfamilj! haha, kan som sagt fortfarande inte förstå det! :)
 

Kommentarer
Postat av: Jannica - [ Au pair i Kalifornien, USA ]

Sv: Ja men precis! Så mycket lättare och smidigare att ha en kompaktkamera istället :-)

Åh vad kul! Låter som en bra familj! :-D

Scottsdale, Arizona ligger ju iallafall inte så himla långt från Berkeley, CA (om man jämför med New York haha) så vi lär ju kunna ses under året!! :-D

Svar: Jag har fortfarande inte fattat att jag ska flytta till USA! Det känns liksom för bra för att vara sant, som att det bara är en dröm! haha.
Precis! Det skulle ju vara superkul! :D Bor det många svenskar i ditt område? På min lista som jag fick ifrån sts så finns det inte en enda svensk! Känns lite jobbigt, men samtidigt så åker jag ju inte till USA för att ha tryggheten heller, då hade jag stannat hemma. Men det hade varit skönt att ha någon som man kan prata med på sitt eget språk i närheten!

Har din familj haft en au pair förut? Pratar du och familjen någonting nu innan du åker?
manchesterlife.blogg.se

2013-09-21 @ 09:44:59
URL: http://jannicadihlen.com
Postat av: Elin

Svar: Åh tack så mycket och yes, det var sjukt mäktigt!!! Och grattis till matchningen! :D Gud vad kul! Kram!

Svar: Jag kan tänka mig det! :)
TACK!! :D Känns så himla skönt att allt är klart!! Så att man har ett datum att se fram emot! :) kram
manchesterlife.blogg.se

2013-09-22 @ 16:23:46
URL: http://apelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0