MÅNDAG

Idag är det 70 dagar tills jag åker, det känns som en evighet, men samtidigt så är det så himla lite tid kvar här hemma! Om man tänker på att jag var i matchningsprocessen i cirka 150 dagar så är 70 dagar ingenting!
 
Idag så fick jag mail av mamman i familjen, hon berättade vad de hade gjort i helgen. Det hade varit halloween fest i barnens skola, och så hade de skärt pumpor? Eller vad det heter. Längtar tills nästa år när jag får vara med på allt det där. Hon berättade att det var en "viktig" vecka, just eftersom att det är Halloween.
 
De verkar verkligen vara en jättebra familj, så himla glad över att de frågade om jag ville bli deras au pair. Trodde aldrig att jag skulle hitta min familj, men man hittar den när man minst anar det. När jag fick min matchning med familjen så satt jag i min säng med mamma, jag skulle googla någonting till henne, men gick in på mailen först, jag märkte inte ens att jag hade fått mail ifrån familjen, haha, utan det såg jag inte förens jag gick tillbaka en andra gång.
 
Jag fick ingen bra känsla efter första intervjun, för att jag var så himla nervös. Sen kändes det jättebra när jag hade pratat med pappan, och ännu bättre efter att jag hade pratat med dem båda på skype.
 
Jag är så himla glad över att jag gav familjen en andra chans, nu sitter jag här, och ska om sjuttio dagar åka iväg och spendera ett år eller mer hos den familjen! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0