BESÖK PÅ AMERIKANSKA AMBASSADEN

Idag var jag på amerikanska ambassaden, jag, mamma och pappa åkte hemifrån klockan fem i morse. Jag hade bokat tid till klockan åtta men vi var inte framme förens kvart i nio då vi svängde av fel. Trodde aldrig att jag skulle komma fram och fick nästan panik.
 
När jag äntligen kom fram så gick jag och ställde mig i kön, var kanske fem stycken före mig i kön. Man fick gå fram en och en till "säkerhetsbyggnaden". Innan jag fick komma in så fick jag visa mitt pass och så fick jag visa skosulorna, sen fick jag ta av mig klocka och sånt och sen gå igenom en sån där grej som de har på flygplatser.
 
Sen var det bara att följa den gula pilen i marken till den stora byggnaden. Jag fick en nummerlapp och så satt jag mig och väntade. Jag var otroligt kissnödig och blev så glad när jag såg skylten "restroom", haha. Jag satt med ryggen vänd till första luckan så jag hörde inte när det blev min tur, men då var vakten snäll och sa till. I första luckan så fick jag lämna ifrån mig alla papper, sen fick jag sätta mig ner en stund, sen blev jag uppropad av en svensk tjej (skönt), hos henne fick jag lämna fingeravtryck, fick göra om flera gånger bara för att mina fingrar var så kalla, hon trodde att de blev bra, annars skulle jag få göra om dom i USA.
 
Efter att jag lämnat fingeravtrycken så fick jag sätta mig och vänta en liten stund till och sen blev jag uppropad igen. Då fick jag lämna fingeravtryck igen (eller vad jag nu gjorde, då det bara var ena handen) och sen fick jag svara på några frågor; Vart jag ska i USA, hur många barn som jag ska ta hand om, hur gamla de är, när jag senast hade kontakt med min värdfamilj, om jag har jobbat med barn förut, och vad jag planerar att göra när jag kommer hem efter mitt år i USA. Sen sa hon att mitt visum har blivit godkänt och att det skulle skickas hem till mig inom en vecka.
 
Sen var det färdigt! Så det tog ungefär fyrtio minuter för mig från det att jag ställde mig i kön tills att jag var färdig. Skönt! Jag har läst om de som har fått sitta och vänta i fyra timmar, så jag var glad över att det gick så himla fort!

Skönt att allt är färdigt! Nu är det bara betalning av försäkring, köp av resväskor och annat kvar!
 
Men det får jag tänka på senare, för nu ska jag se säsongspremiären av Grey's Anatomy!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0