MATCH #3

I natt så fick jag min tredje matchning, ifrån East Walpole, Massachusetts. De har två barn, en pojke och en flicka. I mailet jag fick så står det att dom är 13 och 9 år gamla, men på mitt au pair room så står det att dom är 12 och 8 år gamla, så jag vet inte exakta åldern på barnen.
Jag har inte fått något mail av familjen, men på mitt au pair room så står det att dom tycker om att vara på stranden, åka båt, titta på film och åka på dagsturer. Barnen håller på med hockey, lacrosse, simning, baseboll och så går dom i söndagsskola.
 
Man ska inte döma någon familj innan man har pratat med dom, och jag ska ge dom en chans, men jag tycker nog kanske att barnen är lite för "gamla" och så. Men jag får se om de hör av sig via mail eller telefon. Man ska ge alla familjer en chans, det går inte att få en uppfattning av en familj genom att bara ha läst några rader där dom har beskrivit sig själva.
 
Det känns kul i alla fall att det har börjat hända saker, att jag har fått min andra matchning på en vecka. Även om jag blev jättebesviken över att jag inte fick familjen från Washington DC så vet jag att min familj finns där ute någonstans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0