MATCH #6

2011-10-27



Location: Oak Park, Illinois
Children: 3
Pets: 1 dog

Igår kväll så fick jag min sjätte matchning! Familjen består av en mamma, pappa och deras tre barn. En pojke på sju år och sen är det en pojke och flicka som är tvillingar på tre år. De har även en hund. De hade skrivit jättemycket om sig själva i brevet, vilket var väldigt positivt! De hade skrivit med vilka tider jag skulle jobba, om hur jag skulle bo, om körkort, staden, familjen osv osv. Mamman hade även skickat iväg ett mail som jag svarade på när jag kom hem ifrån hockeyn. Vi bästämde att vi skulle prata idag klockan fem min tid.

När det ringde idag så visste jag inte att samtalet skulle kopplas genom föreningen, så jag blev lite förvirrad där ett tag. Mamman var jättetrevlig, hon var lätt att prata med, ställde bra frågor och var intresserad av det som jag sa. Hon är den första som inte har frågat "why do you want to become an au pair?", och det var väldigt skönt att slippa svara på den frågan, men hon kanske kommer på att hon inte frågade det nästa gång vi pratar ;-).

Vi pratade om museum, och hon blev intresserad av Stockholmsslott när jag sa att vi hade en kungafamilj, så hon googlade för att hitta fakta. Vi pratade i en halv timme ungefär, hon berömde min engelska jättemycket, jag blev så glad! Även om jag vet att jag uttalar vissa ord som en riktig svensk, så gör jag mig ändå förstådd och kan föra en konversation med en amerikan, det tycker jag är häftigt!

Efter vårt samtal så mailade jag henne och skrev att jag tyckte att det var trevligt att prata med henne, önskade dom en bra dag och att jag såg fram emot att prata med henne igen. Hon svarade att hon tyckte detsamma, sen berömde hon min engelska igen, hon skrev även att hon viller prata över skype tillsammans med sin man! Nu håller jag tummarna, även om jag inte vågar hoppas för mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0