Sometimes it's hard, to follow your heart.

Jag har inte hört någonting mer ifrån match nummer fyra. När jag sökte som au pair så lovade jag mig själv att jag alltid ska lyssna på min magkänsla, och min magkänsla säger mig att match nummer fyra inte är familjen för mig. Det ska kännas rätt på en gång, och det gjorde det inte med denna familj. Jag gillar mamman jättemycket, men det räcker inte, inte när man ska bo med familjen i ett år och dessutom ta hand om det viktigaste som de har - sitt barn.
 
Om match nummer två hade frågat om jag ville bli deras au pair så hade jag inte tvekat, och det är så det ska kännas, man ska inte tveka, svaret ska komma på en gång.
 
Jag känner mig inte riktigt bekväm med att bli som en extralärare, att hjälpa till jättemycket med läxorna, tänk om barnet inte gör bra ifrån sig i skolan sen, då är det ju mitt fel, att jag inte har lyckats lära ut tillräckligt bra. Jag älskar djur och framför allt hundar, men jag vill inte heller ha på mitt ansvar att rasta hunden två gånger per dag när föräldrarna jobbar.
 
Jag kan tänka mig att ha lite äldre barn, men det känns som att nio år är lite för gammalt för mig, eller så känns det så bara för att min magkänsla säger mig att detta inte är familjen för mig.
 
När jag åker till USA så vill jag sätta mig på planet och känna att jag har tackat ja till rätt familj, att allt känns bra och att det känns spännande och roligt att åka iväg. Jag vill inte känna att jo men kanske att det är rätt familj, det blir nog bra det här osv. Självklart kan man inte veta vad som är rätt familj för en själv genom ett samtal på skype, men det måste kännas rätt ifrån början.
 
Jag lovade mig själv att följa magkänslan, och jag tänker inte bryta det löftet till mig själv, jag kommer tacka ja till familjen som frågar mig, om jag känner att "ja, denna familj vill jag spendera ett år tillsammans med", när jag känner så, då tänker jag tacka ja!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0