STS AU PAIR

Jag ansökte med STS au pair och kommer ansöka till dom igen. Jag personligen tycker att dom är en jättebra förening, jag fick alltid hjälp när jag ringde, jag fick alltid bra svar på mina mail osv. Jag hade en kontaktperson som heter Malin, jättegullig och snäll tjej, man kände sig inte jobbig när man ringde till henne utan det var alltid positivt och bra svar som jag fick av henne.

När man ansöker med STS au pair så får du ett mail där det står hur du ska gå tillväga för att betala in ansökningsavgiften (1990 kr), när du har betalat in den och det har registrerats hos STS så får du ett nytt mail där du får information om hur du startar ditt au pair room, du får ett dokument där det är ett exempel på hur du kan skriva ditt personliga brev, instruktioner på hur du fyller i informationen på ditt au pair room som du startar, dokument om hur du beställer ditt polisregister utdrag, en lista där du kan fylla i allteftersom du har fått dina papper, och så är det au pair agreement, ett jättetjockt häfte med en massa regler osv. som du måste skriva under.

Det ringer sedan en person som bor i närheten av dig och bokar en intervjutid. Till denna intervju så måste du ha med dig alla papper! Det du måste ha med dig är detta;

  • Medical Form (Om du inte varit på läkarundersökningen vill vi att du meddelar intervjuaren när du har en tid)
  • Polisregister (Om du inte fått det innan intervjun meddelar du intervjuaren när du beställde det och betalade)
  • 2 st Childcare References
  • 1 Personal Reference
  • Au Pair Agreement
  • Kopia på körkort
  • Kopia på pass
  • Kopia gymnasiebetyg

    Medical Form, Childcare Reference och Personal Agreement pappren hittar du på ditt au pair room! Jag själv hade inte börjat med mitt au pair room när jag var på intervju, men jag skulle rekommendera att man har fyllt i så mycket man kan. Det är väldigt mycket jobb med den sidan - men det är roligt också!

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0