SAMTAL FRÅN NJ

2011-09-11

Idag skypeade jag med mamman från NJ familjen. Det var störningar i skype nästan hela tiden vi pratade men vi gjorde oss förstådda iaf. Mamman är så trevlig! Men oj vad dålig min engelska var idag, jag kunde inte utala fruit, eller find, det blev skitkonstigt, och när hon pratade om world trade center så ville jag svara henne på svenska hela tiden, slängde in lite usch och andra ord. Första gången vi pratade så gick det hur lätt som helst, jag behövde inte ens tänka på svenska innan jag pratade. Nästa gång går förhoppningsvis bättre!

Vi pratade lite om min skola, world trade center osv. Hon berättade också att nannyn som dom har nu vill sluta tidigare än vad hon först sagt. Hon skulle ha slutat i januari, då jag vill komma, men nu så ville hon kanske sluta tidigare. Hon skulle meddela familjen den här veckan. Dom hade sagt till henne att dom pratade med mig och att jag inte kunde komma förens i januari, jag håller alla tummar för att hon stannar längre. Jag gillar verkligen denna familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0