MATCH #1

2011-08-15

Jag har fått min första matchning! Jag hade precis släppt tanken på att få en matchning nu i augusti-september, tänkte att familjer inte letar efter en au pair som vill komma i januari ännu. Hela helgen har jag varit på friidrotts SM så jag har knappt hunnit kolla mailen, men idag när jag öppnade den så fanns det ett långt mail ifrån mamman i familjen!


Location: Chadds Ford, Pennsylvania
Children: 2
Pets: 2 dogs

Familjen består av en ensamstående mamma och två tvillingar på 9 år, en pojke och en flicka. De är väldigt aktiva och gillar sport. De tycker även att det är viktigt att spendera tid med familjen, äta middag tillsammans och prata om dagen osv.

Jag fick en jättebra känsla i magen när jag läste igenom mailet från mamman samt det lilla som jag fick se av deras ansökan. Det verkar vara en trevlig familj. I mailet så skrev hon att hon ville boka tid för telefonintervju, jag svarade att hon kunde ringa imorgon. Usch vad nervös jag är! Jag hoppas att känslan finns kvar imorgon efter telefonsamtalet. Men jag ska inte bli för ledsen om det inte känns bra, det finns fler familjer där ute!

Nu ska jag läsa igenom listan med frågor som jag fick skickat till mig av STS au pair, sen ska jag skriva ihop några egna frågor också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0