-

Oj vad tiden går fort nu! Har som en nervös klump som ligger över bröstet. Jag vill inte att veckan som kommer ska ta slut, samtidigt som jag vill att den ska gå fort. Jag vill åka, och jag vill inte åka, men jag är inte ensam om att känna så!
 
När det var tre månader kvar så kändes drömmen så himla långt borta, det kändes som att jag hade hur mycket tid som helst på mig innan jag skulle åka. Nu tänker jag bara på hur jobbigt det kommer vara att inte kunna gå in i rummet bredvid och prata med min syster, eller gå ner och prata med mamma och pappa, bara att inte kunna säga god natt känns jobbigt, det känns jobbigt att jag inte kommer få träffa min älskade hund på över ett år, allt känns jobbigt just nu, allt blir så känslosamt, "sista gången jag gör det här och det här".
 
Men jag vill ingenting annat än att åka som au pair. Jag vill göra någonting nytt, jag vill se någonting nytt, jag vill utvecklas och göra någonting för min egen skull. När jag väl kommer till USA så kommer det bli annorlunda, men det är det här nu innan, precis innan man åker, som känns jobbigt!
 
Idag var jag och sa hej då till Marie och Wilma, när jag sa till Wilma att nästa gång jag ser henne så ska hon fylla 6 år, så tittade hon på mig med stora ögon, och så svarade hon "men jag fyller fem år nu", haha, gullunge, vad jag kommer sakna dom två! Men det kändes inte som att jag sa hej då för ett år, det går inte att förstå, att jag inte kommer få se dom på så länge!
 
Imorgon ska jag på hockey med morfar, sista matchen innan jag åker, vi ska äta tacobuffé innan matchen.
På tisdag är det nyårsafton, mamma och jag är ensamma hemma, så vi ska ha en riktig myskväll!
På onsdag ska jag handla inför "på återseende middagen" (som morfar vill att jag kallar den), sen tänkte jag nog gå till mormor och morfar och spela plump och yatzy.
På torsdag så ska jag ner på stan och sätta in julklappspengarna på kontot, sen kommer mormor, morfar och farfar hit på middag.
På fredag så måste jag börja packa! Ska gå igenom vad jag vill ha med mig och skriva upp allt som jag packar ner.
På lördag tänker jag inte göra någonting, bara umgås med familjen!
På söndag, så ska jag kolla igenom packningen igen, sen tänker jag bara gosa med Simba och umgås med familjen!
Sen på måndagen, så åker jag! Bara sju dagar var nu - helt galet!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gahhh!!! Vart ska vi ta vägen? Tiden går för fort! Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan vi kan ses!! :D

Svar: Jag vet, jag hinner inte med! Helt sjukt!! Så fort vi får reda på våra lediga helger så får vi börja planera resor till varandra! :D
manchesterlife.blogg.se

2013-12-30 @ 23:50:31
URL: http://emelindbergaupair.blogg.se
Postat av: Anonym

Gahhh!!! Vart ska vi ta vägen? Tiden går för fort! Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan vi kan ses!! :D

2013-12-30 @ 23:51:18
Postat av: Frida

Snart blir det brevväxling!! ;) Nä men guuuud vad jag längtar ahhh! Inte många dagar kvar juuu! :D

Svar: JAAA!!! :D Det går inte riktigt att ta in att snart så sitter jag på ett plan mot New Jersey! :D
manchesterlife.blogg.se

2013-12-31 @ 12:42:08
URL: http://fridalavida.webblogg.se
Postat av: Pappa

hej

2014-01-03 @ 19:41:41
Postat av: pappa

hej

2014-01-03 @ 19:43:25
Postat av: Jannica - Au pair in California, USA

Sv: Tack så mycket! :-D

2014-01-05 @ 18:57:16
URL: http://jannicadihlen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0