UPPDATERING MATCH #1

2011-08-20

Tänkte uppdatera lite om min första matchning. Mamman skickade ett jättelångt mail med information om barnen, jag svarade på det och hon skrev att hon skulle ringa mig på tisdagen klockan nio (på kvällen) min tid. Jag var jättenervös hela dagen och blev riktigt nervös när klockan närmade sig nio. Jag väntade och väntade och väntade men telefonen ringde aldrig. Klockan tolv så mailade jag mamman och skrev och frågade om hon hade glömt bort att ringa mig, eftersom att hon hade skrivit att hon skulle ha mycket på jobbet så tänkte jag att det var därför hon inte hade ringt. Jag skrev också och frågade om hon kunde ringa upp mig dagen efter istället eftersom att klockan var mycket i Sverige.

Till svar får jag att hon har matchat med en annan au pair. Jag förstår ju att dom pratar med andra au pairer, men när man har bestämt en intervju tid så tycker jag att mamman iaf hade kunnat skickat iväg ett mail där hon skrev hur det låg till. Ena dagen så skriver hon att hon ser så mycket fram emot att prata med mig och dagen efter så ringer hon inte för att hon har matchat med någon annan!

Desto mer jag läste igenom hennes ansökan på mitt au pair rum och desto mer jag läste igenom mailet som hon hade skrivit så kändes det bara som att hon hade slängt ihop både ansökan och mailet på fem minuter. Det var jättemycket slarv och bara konstigt. Visst, barnen höll på med konståkning, basket och hockey och allt vad det var, sporter som jag gillar, nu i efterhand är jag glad över att hon inte ringde, men det hade varit skönt att få ha pratat en gång bara, fått prova på att prata engelska i telefon osv. Tycker bara att det var så fult gjort att inte ens skicka iväg ett mail. När hon sedan svarar på mitt mail så ber hon inte ens om ursäkt till att hon inte hade ringt eller någonting, utan hon bara skriver "at this time, I have matched with another au pair".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0